قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

بازیافت ضایعات آلومینیوم

بازیافت ضایعات آلومینیوم
فهرست مطالب

آلومینیوم مقرون به صرفه ترین ماده برای بازیافت است که تنها از حدود 5 درصد انرژی و گازهای گلخانه ای مورد نیاز برای تولید آن از بوکسیت مواد خام استفاده می‌کند. علاوه بر این، تمام ضایعات باقی مانده از فرآیند تولید آلومینیوم را می‌توان ذوب کرد و بارها و بارها استفاده کرد.

بازیافت ضایعات آلومینیوم به این معنی است که امکان پردازش مجدد آلومینیوم استفاده شده برای استفاده جدید وجود دارد. در این شرایط قوطی‌ها و محصولات آلومینیومی خود را به مراکز بازیافت می‌فرستید. سپس آن را تبدیل به ماده خام می‌کنند. اکنون پس از تکمیل این بازیافت، آنها به عنوان مواد جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکته مهم در مورد کل این فرآیند این است که می‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد. دقیقاً، آلومینیوم بدون در نظر گرفتن چند بار بازیافت، ویژگی های خود را از دست نمی دهد. به این ترتیب، می‌توانید بدون ترس از فرسودگی مواد آلومینیومی به بازیافت ادامه دهید.

امروزه بازیافت آلومینیوم از اهمیت بالایی برخوردار است، اگر بخواهیم آلومینیوم را از معادن استخراج کنیم و به تولید برسانیم کار سخت و دارای پروسه ای طولانی است .

به همین دلیل به لحاط اقتصادی بازیافت آلومینیوم برای تولید بسیار مقرون به صرفه است زیرا به راحتی میتوان ضایعات آلومینیوم را ذوب کرد .

طبق بررسی های انجام شده امروزه تولید فلز آلومینیوم در جهان به 60 میلیون تن در سال رسیده که تقریبا یک سوم از تولیدات این فلز از بازیافت و ذوب ضایعات آلومینیوم صورت میگیرد.

در این روش قراضه های آلومینیوم را ذوب کرده و از آن محصولات جدیدی تولید میکنند که بسیار از استخراج و تولید آلومینیوم ساده تر و بصرفه تر می باشد که در آن با استخراج سنگ بوکسیت و با استفاده از فرآیند بایر آن را تصفیه و مورد استفاده قرار داد.

گفته میشود که در عمل بازیافت آلومینیوم انرژی صرف شده تنها 5درصد از انرژی که در تولید آلومینیوم جدید می باشد و به همین دلیل فلز آلومینوم را میتوان بانک انرژی به حساب آورد، همچنین بازیافت ضایعات آلومینیوم کمک بزرگی به محیط زیست کرده و از آلودگی بیشتر آن جلوگیری میکند.

1- ابتدا قراضه های آلومینیوم را جمع آوری میکنند، ضایعات آلومینوم از جمله قوطی های فلزی و محصولات دیگر آلومینیومی، در بعضی موارد فویل آلومینیوم را از دیگر محصولات جدا میکنند.

2- سپس ضایعات جمع آوری شده را به مرکز انتقال زباله میبرند و بر اساس جریان جداگانه فلز مرتب و طبقه بندی میکنند و فشرده میشوند.

3- آلومینوم های فشرده به کارخانه های بازفرآوردی میروند و طی چند مرحله از جمله: تمیز کردن، خرد کردن، ذوب و ریخته گری تبدیل به شمش آلومینیوم میشوند.

4- شمش های آلومینیوم به کارخانه های نورد منتقل میشود تا در انجا تبدیل به ورق آلومینیوم شود تا برای استفاده در محصولات آماده شود.

بازیافت ضایعات آلومینیوم
بازیافت ضایعات آلومینیوم

مزایای ضایعات بازیافت آلومینیوم

  • صرفه جویی در انرژی

این شاید مهمترین مزیت بازیافت آلومینیوم باشد. این فرآیند ما را از صرف مقدار قابل توجهی انرژی که برای تولید جدید آلومینیوم نیاز دارد، نجات می‌دهد.

  • سودآور است

یکی دیگر از مزایای بازیافت آلومینیوم این است که هم برای شما و هم برای شرکت‌ها سودآور است. شرکت‌های تولیدی آنها هزینه کمتری برای مواد اولیه می‌کنند. به نوبه خود، کسب سود پس از تولید را برای آنها آسان‌‌تر می‌کند.

  • از تخریب محیط زیست جلوگیری می‌کند

ما باید به شما بگوییم که این یک مزیت قابل توجه است که با بازیافت حاصل می‌شود. بله، ممکن است فکر کنید که مستقیماً به نفع شما نیست. با این حال، شما اشتباه می‌کنید. جلوگیری از تخریب محیط زیست چیزی است که همه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

  • کاهش دفن زباله

مدیریت زباله در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ در اقتصاد امروزی است. مدیریت پسماند جامد در واقع یکی از بزرگترین مشکلاتی است که امروزه بسیاری از کشورهای جهان با آن روبرو هستند . بیشتر کشورها حفره های بزرگی را برای دفن زباله‌ها در زمین حفر می‌کنند. با بازیافت آلومینیوم، فضایی که برای دفن ضایعات آلومینیوم مورد نیاز است صرفه جویی می‌شود و می‌توان از آن برای مصارف دیگر استفاده کرد.

  • استفاده مداوم

خبر خوب دیگری که با بازیافت همراه است، امکان استفاده مداوم است. بازیافت کاغذ یک ایده عالی است. با این حال، با گذشت زمان، نمی توانید دوباره یک ماده کاغذی خاص را بازیافت کنید. خوشبختانه، این مورد در مورد آلومینیوم نیست.

بازیافت ضایعات آلومینیوم
بازیافت ضایعات آلومینیوم

نتیجه

یکی از چیزهایی که تاکنون آموختید این است که بازیافت آلومینیوم به خوبی امکان پذیر است. در واقع، ما در مورد فرآیندی که از طریق آن می توانید آن را انجام دهید نیز بحث کرده ایم. با این حال، ما از شما می خواهیم که در نظر داشته باشید که انجام بازیافت ضایعات آلومینیوم یک انتخاب عالی است. و به همین دلیل است که ما در مورد مزایای مختلف بازیافت آلومینیوم صحبت کردیم.

بنابراین، اکنون ما معتقدیم که شما بهتر می دانید. هیچ دلیلی وجود ندارد که بازیافت در لیست شما قرار نگیرد. بنابراین، این کار را انجام دهید و محیط زیست را ایمن نگه دارید.

لطفا نظر خود را در خصوص بازیافت ضایعات آلومینیوم با ما در میان بگذارید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره تخصصی در خصوص خرید و فروش آلومینیوم می توانید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا آلومینیوم 100% قابل بازیافت است؟

خوشبختانه آلومینیوم 100٪ قابل بازیافت است و تقریباً 75٪ از کل آلومینیوم استخراج شده هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلومینیوم بازیافتی نیز تنها حدود 5 درصد از انرژی مورد نیاز برای پردازش آلومینیوم خالص را مصرف می‌کند

چه اتفاقی برای زباله‌های آلومینیومی می‌افتد؟

مصرف کننده پس از استفاده قوطی‌ها و فویل آلومینیومی را در سطل بازیافت می‌اندازد. سپس آلومینیوم جمع آوری شده و به تصفیه خانه منتقل می‌شود. در تصفیه خانه، آلومینیوم برای پردازش مجدد تمیز می‌شود.

فرآیند گام به گام بازیافت آلومینیوم چیست؟

1-بازیافت ضایعات آلومینیوم 2- مرتب سازی 3- خرد کردن 4- مرتب شده از طریق آهنربا 5- پوشش زدایی 6- ذوب شدن 7- انتقال به کوره نگهدارنده 8 - حمل و نقل شمش

به این مطلب امتیاز دهید

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

6 پاسخ

    1. سلام جواد عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت آلومینیوم با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

    1. سلام حمیدرضا عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه پارسیان آلومینیوم وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم در تماس باشید.

    1. سلام روزبه عزیز
      بله، مجموعه پارسیان آلومینیوم به سراسر کشور ارسال دارد. برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ورق-1050-پارس-آلومینیوم

ورق 1050 پارس آلومینیوم

یکی از انواع محصولات آلیاژی پرکاربرد در انواع صنایع ورق آلومینیوم 1050 می باشد و از قطعات فلزی که در

ورق-پارس-آلومان

ورق پارس آلومان

کارخانه ورق پارس آلومان کار یکی از تولید کنندگان خوش نام ورق آلومینیوم می باشد. ورق های آلومینیوم پارس آلومان

ورق-آلومینیوم-پارس

ورق آلومینیوم پارس

یکی از پر مصرف ترین قطعات فلزی صنایع، ورق آلومینیوم می باشد که از آلیاژ فولاد تهیه می شود. ورق

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که