قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم
فهرست مطالب

ورق آلومینیوم

ورق و یا صفحات الومینیومی از طریق پرس شمش های آلومینیومی تولید و برای مصارف مختلفی به جهت ویژگی های خاص عنصر آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرند. این صفحات در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. آلومینیوم یکی از پرکاربردترین فلزات به شمار می رود به دلیل وزن سبکی که دارد و رسانای خوبی است (جریان الکتریکی و گرما را به خوبی از خود عبور می دهد)، دارای انعطاف پذیری و مقاوم دربرابر خوردگی دارد. در ادامه به این موضوع که ورق آلومینیوم چیست کامل تر می پردازیم. البته با توجه به فراوانی در آلیاژ های آلومینیوم که شامل آلیاژ های سری 1000،آلیاژ های سری 2000 و 3000 و 4000 و آلیاژ گروه 5000 آلومینیوم تا 8000 می توان ویژگی ها و خواص متفاوتی را برای هر یک تعریف کرد.

ورق تخت آلومینیومی یک صفحه صاف براق است که در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ورق های آلومینیوم در بسیاری از صنایع مختلف برای خم شدن، مهر و موم، برش و قالب گیری برای بسته بندی، بدنه خودرو، لوازم خانگی، ظروف پخت و پز و ساخت و ساز استفاده می شود.

برای خرید ورق آلومینیوم باید نیاز های خود را در نظر بگیرید و انواع ورق آلومینوم(ورق آلومینیوم رنگی، ورق آلومینیوم آجدار، ورق آلومینیوم امباس، ورق آلومینیوم 1 میلیمتر و…) را بشناسید و کاربرد های آن ها را بدانید تا در نهایت با توجه به شرایط و نیاز خود بهترین خرید را داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آلیاژ ورق آلومینیوم و آگاهی از قیمت، وزن ورق آلومینیوم و خرید ورق آلومینیوم می توانید با کارشناسان فروش پارسیان آلومینیوم از طریق شماره تماس های در ارتباط باشید. البته شایان ذکر است قیمت ورق آلومینیم در تهران با توجه به عوامل مختلفی روزانه تغییر می کند. عواملی مانند نرخ ارز، تورم، هزینه مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا و نوع ورق و آلیاژ آلومینیوم بر روی هزینه ورق آومینیوم تاثیر گذارند. در نتیجه برای اطلاع از تعرفه دقیق قیمت ورق آلومینیوم 1403 تماس بگیرید.  02133115500

همانطور که میدانید ورق آلومینیوم یکی از کاربردی ترین ورق از جنس فلز بوده که دارای مقاومت و وزن کم می باشد که به مراحل تولید ورق آلومینیوم در ادامه پرداخته می شود .حال امروز در نظر داریم تا با مطالعه این مقاله درباره ورق آلومینیوم به بهترین نتایج برای خرید برسید. پس در صورتی که شما نیز به دنبال این ورق‌ها هستید، این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

آلومینیوم نسبت مقاومت به وزن فوق العاده ای دارد و دارای مقاومت طبیعی در برابر خوردگی است. به لطف مزایای فراوانی که دارد، آلومینیوم را می توان در طیف وسیعی از کاربردها یافت. ورق آلومینیوم در صنایع هوافضا و خودروسازی استفاده می شود ، اما در کاربردهای روزمره مانند بسته بندی نوشیدنی، کاربردهای ذخیره سازی، سایدینگ مسکن، ناودان و سقف نیز یافت می شود.

ورق آلومینیوم باقرزاده مورد استفاده در صنایع مختلف در ابعاد گوناگون موجود است :

  • ضخامت : 0.2 الی 30 میلیمتر
  • ابعاد استاندارد : 1250×2500 – 1000×2000
  • ابعاد قابل سفارش : ابعاد دلخواه شما (حداکثر عرض 1500میلیمتر)
  • الیاژ استاندارد : 1050 – 3105
  • آلیاژ های قابل سفارش : 1100 – 1200 – 3003

ورق آلومینیوم چیست؟

ورق های الومینیومی (به انگلیسی: Aluminium foil) یا پوش‌برگ، به الومینیومی گفته می‌شود که به صورت برگه‌های نازک درآمده باشد. ضخامت این ورق‌ها معمولاً کمتر از ۰٫۲ یا ۰٫۰۰۶ میلی‌متر است. ورق آلومینیومی قابل انعطاف است و می‌تواند به‌ آسانی خم یا در اطراف اجسام پیچیده شود. ورق آلومینیوم از فراورده­های مهم و پرکاربرد فلز آلومینیوم است . آلومینیوم با عدد اتمی ۱۳ در جدول تناوبی، بعد از اکسیژن و سیلیکون فراوان­ترین عنصر و رایج­ترین فلزی است که در پوسته زمین یافت می­شود.

نزدیک به ۸ درصد پوسته زمین را تشکیل می­دهد. اما در حالت طبیعی به عنوان فلز وجود ندارد. سنگ معدن آلومینیوم (بوکسیت) ابتدا باید استخراج و سپس از طریق فرآیند بایر به روش شیمیایی تصفیه شود تا یک محصول میانی، اکسید آلومینیوم (آلومینا) تولید شود. آلومینا سپس با استفاده از فرآیند الکترولیت تصفیه شده و از طریق فرآیند هال-هرولت به فلز خالص تبدیل می­ شود. آلومینیوم یکی از فراوان ترین عناصر در پوسته زمین است که در صنعت به آن توجه زیادی می شود و معمولاً به صورت ترکیب با سایر عناصر مورد استفاده قرار می گیرد و ورق های آلومینیومی فلز های سبکی هستند که به صورت سبک و ظریف تولید شده و در دو حالت رول و شیت عرضه شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق آلومینیوم را باید جزو مصالح پر کاربرد فلزی به شمار آورد که در گذشته انواع گوناگونی برای آن دیده نمی‌شد. خبر خوب این است که امروزه مدل‌های مختلفی از آن روانه بازار شده است و افراد در بیشتر حوزه‌ها مانند ساخت و ساز می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

این ورق‌ها در وهله اول به وسیله شمش آلومینیوم تولید می‌شوند و به وسیله فرایندی تحت عنوان نورد گرم ساخته می‌شود. در جریان این فرایند، شمش آلومینیوم را در دمای بسیار زیاد گرم می‌کنند و سپس طول آن را افزایش می‌دهند. حال باید آن‌ها را از میان غلتک‌ها عبور داد تا به این مهم دست پیدا کرد.

در صورتی که این طول بیشتر شود، بدیهی است که ضخامت تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش ضخامت باعث می‌شود که ما در نهایت ورق آلومینیومی را در اختیار داشته باشیم. محصول نهایی ما به شکل ورق یا رول‌هایی پیچ شده در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

این روزها برندهای زیادی روی کار آمده‌اند و محصولات خود را به دست مشتریان رسانده‌اند. این باعث شده است تا پیش بینی کنیم در آینده کسب و کارهای بیشتری در این حوزه شکل خواهد گرفت این قضیه منتج به پیشرفت ورق‌ها خواهد شد. هر کدام از این برندها می‌توانند ایده‌هایی را پیاده کنند که کاملا هم کاربردی باشند.

ورق آلومینیوم
ورق آلومینیوم

آلیاژ آلومینیوم نرم است و معمولاً با مس، روی، منیزیم، سیلیکون، منگنز و لیتیوم برای افزایش استحکام آلیاژ می شود. هنگامی که آلیاژ آلومینیوم در معرض هوا قرار می گیرد، یک پوشش آنتی اکسیدانی فورا برای محافظت از محصولات تشکیل می شود. آلیاژ آلومینیوم یکی از سبک ترین فلزات است. کاربرد محصولات از فناوری دقیق تا کالاهای روزانه را شامل می شود.

کاربرد ورق آلومینیوم

در بالا هم اشاره شد که ورق آلومینیوم می‌تواند مصارف گوناگونی را به همراه داشته باشد. برای نمونه باید به صنعت حمل و نقل اشاره داشت که تجهیزات زیادی را به وسیله آن‌ها به وجود می‌آورند. محازن نگه دارنده سوخت را هم باید کاربرد دیگر این ورق‌ها به شمار آورد.

جالب است بدانید که تقریبا تمام ریل‌ها راه آهن را به وسیله ورق آلومینیوم به وجود می‌آورند. از این ورق‌ها در ساخت لوازم خانگی همچون اجاق گاز نیز استفاده می‌شود. از دیگر موارد استفاده این ورق‌ها باید به صنایع نظامی، داروسازی و ساختمانی و عمرانی اشاره داشت.

گفته شد که این ورق‌ها می‌توانند در موارد مربوط به ساختمان سازی کاربردهای فراوانی داشته باشند. برای نمونه امروزه انواع و اقسام آلاچیق‌ها، درب‌ها، ناودان‌ها، نماهای ساختمانی، چفت و بست‌ها و قفل‌های گوناگونی را با این ورق های آلومینیوم به وجود می‌آورند.

ورق آلومینیوم
ورق آلومینیوم

بهترین نوع ورق الومینیوم

شاید نتوان بهترین نوع ورق آلومینیوم را تعیین کرد؛ چرا که هر کدام از آن‌ها می‌توانند کاربردهای خاص خود را داشته باشند. به عبارت دیگر، در بخش قبلی از کاربردهای این ورق‌ها صحبت کردیم. حال خوب است بدانید که با تمام انواع این ورق‌ها نمی‌توان در یکی از این مصارف استفاده داشت.

ورق‌ آلومینیوم خود به سری‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. برای مثال سری‌های 5000 و 6000 را داریم که هر کدام به چند مدل تقسیم می‌شوند. البته سری‌های دیگری نیز در این خصوص مشاهده می‌شود. با این حال باید بدانید که موارد ذکر شده در واقع پرکاربردترین و پر مصرف‌ترین ورق‌های آلومنیومی در دنیای امروزی به شمار می‌روند.

این دسته از ورق‌های آلومینیوم، قدرت و استحکام بالایی دارند و مثلا می‌توان از آن‌ها برای امور ساختمان سازی بهره برد. قدرت این ورق‌ها واقعا بالا است و نباید این موضوع را دست کم گرفت. همچنین این ورق‌ها می‌توانند مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی از خود نشان دهند. این در حالی است که شاید محصولات مشابه ورق‌های آلومینیوم، چنین خصوصیات بی نظیری را در خود نداشته باشند.

قیمت خرید ورق آلومینیوم

با توجه به انواعی که گفته شد، متوجه می‌شویم که نمی‌توان قیمت ثابتی را برای انواع مختلف از ورق‌های آلومینیوم در نظر گرفت. هر یک از این مدل‌ها تعرفه‌های خاص خود را دارند که مصارف گوناگونی هم دارد و باید به این نکته دقت زیادی شود. بنابراین برای این که بتوانید از این موضوع مطلع شوید و قیمت ورق آلومینیوم را متوجه شوید، قادر هستید تا با ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن‌هایی در وب سایت شرکت پارسیان آلومینیوم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. افرادی در تیم ما هستند که به صورت تمام وقت پاسخگوی نیازها و سوالات شما عزیزان خواهند بود. پس هر سوالی که در ذهن دارید، به راحتی می‌توانید مطرح کنید و در نهایت نیز قادر به ثبت سفارش ورق آلومینیوم مورد نظرتان خواهید بود. به یاد داشته باشید که آلومینیوم باقرزاده، با کیفیت‌ترین ورق‌های آلومینیوم را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سخن پایانی

این مقاله در راستای آشنایی شما عزیزان با ورق‌های آلومینیوم و قیمت آن‌ها نوشته شده است. امیدواریم از محصولات ما به بهترین شکل استفاده کنید و از مطالعه این مطلب نیز لذت برده باشید.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی در مورد خرید انواع ورق  آلومینیوم میتوانید با کارشناسان پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا ورق آلومینیوم به راحتی خورده می‌شود؟

آلومینیوم به راحتی خورده نمی شود زیرا بسیار واکنش پذیر است. این ماده با اکسیژن اتمسفر واکنش می‌دهد و یک لایه محافظ نازک از اکسید آلومینیوم روی آن تشکیل می‌دهد که از خوردگی آن جلوگیری می‌کند.

وقتی ورق آلومینیوم خیس می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟

ورق آلومینیوم برخلاف سایر فلزات، از خود مراقبت می‌کند. هنگامی که در معرض هوای خشک یا مرطوب قرار می‌گیرد، در واقع با اکسیژن ترکیب می‌شود و یک پوشش اکسید محافظ سخت و شفاف تشکیل می‌دهد. در صورت وجود رطوبت، آلومینیوم مانند فولاد زنگ نمی‌زند.

چگونه از ورق آلومینیوم محافظت کنیم؟

رنگ‌آمیزی، آنودایز کردن یا هر نوع عملیات سطحی که پوششی را روی سطح آلومینیوم ایجاد می‌کند، سطح را از حمله حفره‌ای محافظت می‌کند. در کاربردهایی که می‌خواهید ظاهر آلومینیوم را حفظ کنید و همچنان سطحی مقاوم در برابر سوراخ شدن داشته باشید، یک پوشش شفاف یا پوشش آندی نازک برای محافظت سطح مناسب خواهد بود.

5/5 - (10 امتیاز)

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

14 پاسخ

    1. سلام محمد عزیز
      ورق‌های آلومینیوم ما تولید کارخانه ‌های المهدی،ایرالکو،سالکو است.

  1. وقت بخیر
    در مجموعه شما امکان خرید عمده ورق آلومینیوم وجود داره؟

    1. سلام وحید عزیز
      بله ما فروش عمده ورق آلومینیوم هم داریم.برای اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در تماس باشید.

  2. سلام
    ورق های آلومینیومی را می توان درابعاد دلخواه سفارش داد؟

    1. سلام حمید عزیز
      بله امکان سفارش در ابعاد مورد نظر مشتریان وجود دارد تا حداکثر عرض ۱۵۰۰میلیمتر.

  3. سلام وقت بخیر،
    پر کاربرد ترین آلیاژ های آلومینیوم برای ساخت آلاچیق کدام اند؟

    1. سلام دوست عزیز به طور کل پر کاربرد ترین آلیاژ های آلومینیوم آلیاژ 1050 و آلیاژ 3105 هست . اما شما می توانید برای دریافت راهنمایی درباره ی بهترین ورق آلومینویم جهت ساخت آلاچیق با ما تماس بگیرید.

    1. سلام آقای سهرابی وقت بخیر، بله موجود داریم.

    1. سلام امیر عزیز،
      ورق های آلومینیم با ضخامت نازکتر از 0.25 میلی متر، فویل در نظر گرفته می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در صنعت لوازم خانگی آلومینیوم جزء فلزات اثربخش و مهم روی زمین است که سومین فلز در دنیا به